به جورباجور خوش آمدید!!!
به جورباجور خوش آمدید!!!
اخبار بارسلونا*مسي10*بارسا*اس ام اس*عکس*دانستنیها*مطالب جالب و خواندنی*بیوگرافی*فال و...

پیشروی مسی به سوی رکورد سزار


لیونل مسی دویستمین گل دوران حرفه‌ای خودش برای بارسلونا را هم در دیدار با ویكتوریا پلزن به ثمر رساند. كارش را از دقیقه 24 شروع كرد كه داور به خاطر خطایی كه رویش انجام شد به سود بارسا اعلام پنالتی كرد. گل اول همین جا به ثمر رسید و هت‌تریك مسی در همان نیمه اول تكمیل شد. فابرگاس هم گل چهارم را نیمه دوم زد. مسی كه طی سه فصل اخیر برترین گلزن لیگ قهرمانان بوده در دویست و هشتاد و ششمین بازی‌اش برای آبی و اناری‌پوشان گل دویستم خودش را هم زد. این چهاردهمین هت‌تریك ستاره آرژانتینی در كل دوران حرفه‌اش بود. این بازیكن كه این هفته در لالیگا مقابل مایوركا هم هت‌تریك كرده بود نقش مهمی در قطعی شدن صعود بارسا به مرحله حذفی ایفا كرد. آن هم در شرایطی كه هنوز دو بازی از مرحله گروهی باقی مانده است. او در مصاحبه‌ بعد از بازی خودش با تلویزیون اسپانیا گفت: «خوشحالم اما بیش از هر چیزی به خاطر نتیجه. قضیه فقط گل‌های من نیست. امشب دستاورد مهم ما این بود كه پیروز شدیم و به مرحله بعدی راه پیدا كردیم. هدفم این است كه به همین روند ادامه بدهم و با گل‌هایم در خدمت تیم باشم تا همگی به اهداف بزرگمان دست پیدا كنیم.» مسی در جدول برترین گلزنان تاریخ بارسلونا به رتبه دوم رسید و جای كوبالا مهاجم مجارستانی این تیم را چند هفته پیش بود كه گرفت. او كم كم دارد به ركورد گلزنی‌های سزار می‌رسد كه از دهه 50 میلادی ركورد گلزنی‌هایش دست نخورده باقی‌مانده است. 

واكنش‌ها 
پاول وربا، مربی پلزن 
دو صحنه سرنوشت بازی را تعیین كردند. میلان پترزلا نیمه اول یك فرصت خیلی خوب را در موقعیتی تك به تك به‌دست آورد اما از آن استفاده نكرد. بعد هم كه برای حریف پنالتی گرفتند و به بازیكن ما كارت قرمز دادند. قبل از خوردن گل اول چند فرصت را از دست دادیم اما هیچ وقت عادت نداشتیم كه این طور تحت فشار قرار بگیریم. در لیگ چك كه هیچ وقت با چنین حریفی روبرو نشده بودیم. بعد از تساوی باته بوریسوف با میلان هنوز معلوم نیست چه تیمی در این گروه سوم خواهد شد. ما هم یك بازی خانگی مقابل میلان داریم و هنوز این شانس هست كه به لیگ اروپا راه پیدا كنیم. 

پپ گواردیولا، مربی بارسلونا 
مهم‌ترین مساله این بود كه به دور بعدی راه پیدا كردیم. حالا بازی ما با میلان مشخص می‌كند كه كدامیك صدرنشین این گروه خواهیم شد. خوشحالم كه صعود كردیم آن هم دو بازی زودتر. بازی‌های لیگ قهرمانان اصلا ساده نیستند مخصوصا در این برهه از فصل. طبیعی است كه خیلی وقت‌ها آدم حریفش را دست كم بگیرد اما در این سطح از مسابقات رسیدن به پیروزی كار چندان آسانی نیست. مثلا به نتیجه‌ای كه میلان از دیدارش در خانه باته بوریسوف گرفت نگاه كنید. باید بگویم ما قبلا در بازی با روبین كازان یا دیناموكیف همین‌طوری غافلگیر شده‌ایم. به مسی باید تبریك گفت كه یك بار دیگر برای ما گلزنی كرد. این دویست و دومین گل او برای بارسلونا بود كه برای یك بازیكن 24 ساله دستاورد فوق‌العاده‌ای است. مطمئنم كه خیلی زود ركورد 235 گل سزار رودریگس را هم می‌شكند اما نمی‌دانم این فصل می‌تواند این كار را بكند یا نه. بستگی دارد كه ما در ادامه مسابقات چطور پیش برویم اما نمی‌شود احتمالش را هم رد كرد. او یك بازیكن استثنایی است. ما مربیان وظیفه‌مان این است كه به بازیكنانی مثل او و همین‌طور سایر بچه‌ها كمك كنیم تا بتوانند بازی‌های بهتری ارائه بدهند. من از روز اولی كه پا به نوكمپ گذاشتم سعی كردم به او پستی نزدیك‌تر به محوطه جریمه حریف بدهم. 
می‌دانستم كه باید او را در كانون حملات تیم بگذارم. خود مسی هم البته خیلی خوب می‌داند كه بدون هم‌تیمی‌هایش و حمایت باشگاه به هیچ كدام از این دستاوردها نمی‌توانست برسد.


 

 
200گل.200 خاطره

این همه هیجان، این همه جام‌هایی كه بالای سر بردند و این روزهای پرتعدادی كه از بدو ورود مسی به بارسا و اولین گلش شروع شد و تا حالا ادامه داشته. همه چیز از اول مه 2005 شروع شد. مسی در دیدار با آلباسته به جای ساموئل اتوئو به میدان رفت و پاس فوق‌العاده رونالدینیو را به گل تبدیل كرد. آن روز كمتر كسی فكرش را می‌كرد كه این پسرك 17 ساله می‌تواند ظرف فقط چند سال بیشتر از 200 گل برای بارسلونا بزند. آن روز از او حركاتی را دیدیم كه هنوز هم جزو مشخصه بارز بازی‌هایش هستند. طی چند روز اخیر برخی رسانه‌ها سعی داشتند كلمه بحران را برای توصیف شرایط مسی كه در 3 بازی گل نزده بود در ذهن مردم جا بیندازند اما هواداران بارسلونا خیلی بهتر می‌دانند كه بازیكنی كه این 200 گل را زده می‌تواند خیلی زود هر دوره ناكامی‌اش را پشت سر بگذارد و حتی قوی‌تر از قبل به اوج بازگردد. با یادآوری خاطره این همه گل، امكان ندارد فراموش كنیم كه این بازیكن در روزهایی كه بارسا حال و روز خوبی نداشت چه نقش مؤثری ایفا كرده. زمانی كه حتی هنوز 20 سالش نشده بود جلوی رئال‌مادرید هت‌تریك كرد. بعد در بازی با آرسنال 4 گل زد تا بارسا را به یك چهارم نهایی لیگ قهرمانان برساند. گل‌های معروفش در فینال‌هایی هم كه حضور داشته كاری كرد كه بارسا ظرف 6 سال 3 جام قهرمانی دیگر را به آن یك جام قبلی اضافه كند. حضورش در بازی‌های ضعیف بارسا هم ملموس بوده. وقت‌هایی كه بارسا به تلنگری نیاز داشته یا در یك بازی داخل یا خارج از خانه جلوی حریفی كه اتوبوس را جلوی دروازه پارك كرده به مشكل برخورده. یا در روزهایی كه بارش سنگین باران و نامساعد بودن زمین به ضرر بارسا تمام شده مسی با یك ضربه آزاد یا یك یورش به سوی دروازه حریف كاری كرده كه عملكرد منسجم تیمی دست به دست هم بدهد و نتیجه خوبی را بگیرند. گاهی اوقات بعضی گل‌هایش حالت نمایشی داشته اما بیشترشان برای كمك به برد تیم در یك بازی سخت مثلاً در اواسط فصل بوده. او طی این 7 سال همیشه در صحنه حضور داشته و بارسا از او چیزهای بیشتری هم می‌خواهد. مثلاً 200 گل دیگر! 
*ماریا اینس

رکورد جدید والدز

ویكتور والدس دروازه‌بان بارسلونا كه دوباره درواز‌ه‌اش را بسته نگه داشت ركورد تازه‌ای را به نام خودش ثبت كرد. در دقیقه سی و هشتم دیدار با پلزن او ركورد مقاومت 824 دقیقه‌ای میگل رینا- پدر پپه رینا سنگربان كنونی لیورپول- را كه در فصل 1973-1972 ثبت شده بود شكست. او در دقیقه هفدهم مسابقه یك مهار فوق‌العاده را در موقعیتی تك به تك با میلان پترزلا مهار كرد. آخرین باری كه او گل خورده سی‌ام شهریورماه و در دیدار با والنسیا بوده است. ركورد او اكنون به 877 دقیقه رسیده است.

javahermarket

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ جمعه 13 آبان 1390برچسب:, توسط sdh